Adventsmys

Vi hade en jättemysig 1:a advent och var först på familjegudstjänst på förmiddagen och sen adventsfika hemma på eftermiddagen. Mormor och morfar kom förbi och vi drack glögg och åt lussekatter, pepparkakor och skumtomtar. Leo fick (med assistans av pappa) tända första ljuset. Sen så fick han även smaka på en skumtomte. Vi har inte gett honom något godis ännu och han var lite skeptisk till om han skulle och verkligen fick smaka på denna godsak. Men när han väl tagit en liten smakbit så slank tomten snabbt ner och fler blev det...

Jag har sytt en julkalender till Leo som blev så söt, om jag får säga det själv. ;-) Så varje morgon efter frukost så får han ett litet paket. Lyckan är stor var morgon!



         



Julkalendern jag sytt till Leo
 
  







Kommentarer
Postat av: faster malin

vilken sot liten kille och vilken fin kalender! en san vill jag ocksa ha!!

kram pa er!

2009-12-07 @ 09:49:19
Postat av: Elsa, Theo, Eva & Henrik!!

Oj, vilken fin kalender Leo fått, att du hinner!

Jag önskade en sån när jag var liten men fick ingen..måste fixa till våra barn till nästa år!

Jag har faktiskt broderat en för måånga år sen, när jag trodde att det var barn på G...måste vara minst 16 år sen..som tyvärr blev halvt uppäten av råttor i vårt dåvarande uthus. Efter det tappade jag liksom sugen! Hade nästan glömt den! Måste leta i gömmorna. Önskar en en jättefin & härlig första jul med Leo, det är lite speciellt med jul & tindrande barnaögon! Kram Eva.

2009-12-08 @ 21:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0